English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

this widget by www.AllBlogTools.com

Monday, August 6, 2018

BERTEMU LAGI SOFIA, BULGARIA...

Bon-Bon Hotel, Sofia, Bulgaria

2.2.2018 (Jumaat) -1.30pm (2.30pm waktu sofia, Bulgaria) bas yang saya naiki pun tiba di Central Station, Sofia, Bulgaria. Dari terminal bas tu, saya bergerak menuju ke terminal keretapi sebab nak terus beli tiket sleeper train untuk perjalanan kembali ke Istanbul pada esok hari. Saya beli tiket keretapi yang akan bergerak dari Sofia ke Istanbul pada jam 9pm malam esok (hanya satu trip je pun yang ada...dari Sofia ke Istanbul). Dah beli tiket tu, lega sikit....cuaca mendung waktu saya tiba di Sofia ni dan saya perlu mencari hotel Bon Bon yang telah saya tempah secara dalam talian. Walaupun lokasinya tidak berapa jauh dari Central Station secara relatifnya....tapi sebab petunjuk jalan agak komplikated sikit dan lokasi hotel ni pun agak tersorok sedikit di antara bangunan-bangunan lama di kota ni....akhirnya  jam 4pm baharu saya terjumpa hotel dan terus mendaftar masuk.

Makan malam di cafe Miral Food, Sofia

Menu makan malam di cafe Miral Food, Sofia

Kemudian saya terus naik ke bilik dan merehatkan diri seketika sebelum keluar semula untuk menukar mata wang. Dah dapat tukar duit tu, saya pun mendapatkan makan malam di restoran Miral Food yang terletak di tepi jalan utama tu je. Bila dah kenyang, saya keluar berjalan-jalan di sekitar kota pada malam itu dan melihat-lihat kedai menjual cenderahati.....tapi saya tidak bercadang untuk membeli apa-apa malam ni....melihat-lihat je....sebab esok saya ada satu hari penuh untuk membeli cenderahati........ setelah puas berjalan-jalan....kaki pun dah letih rasanya lalu saya pun balik semula ke hotel Bon Bon untuk mendapatkan rehat dan tidur.........

Jalan-jalan di kota Sofia di waktu malam