English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

this widget by www.AllBlogTools.com

Saturday, January 13, 2018

BEAKHIRNYA KEMBARA FEB 2017.....Sampai Jumpa Lagi Istanbul..



17.2.2017 (Khamis) Pagi terakhir saya berada di kota istanbul....memulakan hari dengan turun ke kafe untuk mendapatkan sarapan pagi terakhir di hotel Grand Halic ni....menunya sama sahaja setiap hari.....saya mendapatkan roti dan sup....bersantai-santi sahaja pagi ni sebab jam 12pm baru dafter keluar....sebab penerbangan pulang saya adalah pada waktu petang nanti......Usai sarapan pagi saya turun ke kaunter penerimaan dan memesan untuk mendapatkan teksi ke lapangan terbang....kemudian saya naik semula ke kamar dan berkemas-kemas.......

Ataturk Airport, Istanbul

Lebih kurang jam 11.30am saya turun ke kaunter penerimaan untuk mendaftar keluar...usai di situ, saya berjalan kaki menuju ke perhentian bas berdekatan hotel untuk mendapatkan bas....saya masih simpan kad pengangkutan awam yang masih berbaki di dalamnya....jadi, saya ambil keputusan untuk simpan sahaj kad tu sebagai cenderahati...lagi pun ada baki di dalamnya dan saya gunakan untuk tambang bas pagi ini menuju ke Taksim...Sesampai sahaja di perhentian bas tu...tidak lama kemudian bas pun tiba....saya pun terus naik bas tu dan dalam lebih kurang 10 minit dah tiba di Taksim....saya pun turun di perhentian Taksim...Dari situ saya terus menuju ke perhentian bas yang mengambil dan menurunkan penumpang dari lapangan terbang ke Taksim...Sesampai di situ saya terus bertanyakan mana satu bas yang pergi ke Ataturk Airport (Sebab bas yang berlainan akan pergi Ataturk Airport dan Sabiha Airport kerana laluannya tidak sama...Sabiha Airport lebih jauh dan terletak di bahagian Asia manakala Ataturk lebih dekat... dalam 16km je ke Taksim dan terletak di bahagian Eropah). Bila dah pasti basnya saya pun naik dan tidak lama kemudian bas pn bergerak meninggalkan Taksim menuju ke Ataturk airport.......


Ataturk Airport, Istanbul


Ataturk Airport, Istanbul

Jus delima 

Seampainya sahaja di Ataturk airport, saya pun turun dan terus menuju ke kaunter untuk daftar masuk dan mendapatkan tiket serta meninggalkan beg untuk dimasukkan ke dalam kargo....selesai urusan tu...saya bersiar-siar sekejap melihat persekitaran terminal....sambil tu saya terserempak dengan orang menjual jus delima di dalam botol..saya pun memutuskan untuk membeli sebotol bagi menikmati jus kegemaran saya ini buat kali terakhir di Istanbul ni....Kemudian saya terus menuju ke pemeriksaan imigresen dam masuk ke balai pelepasan menunggu flight tiba......

Selamat tinggal Istanbul.....Insyaallah jumpa lagi 2018...

Sebaik flight yang akan memebawa saya ke Dubai tiba, saya pun terus beratur untuk memasuki pesawat.......saya masuk dan mendapatkan tempat duduk saya.......perjalanan ini mengambil masa kira-kira 4 jam untuk tiba di Dubai.......Selamat tinggal Istanbul....Insyaalllah jumpa lagi di tahun hadapan.......Alhamdulillah....saya tiba di Dubai dah tengah malam dah......saya transit di sini beberapa jam sebab flight yang akan membawa saya ke KLIA akan berlepas pada lebih kurang 3 subuh nanti......




Dubai Airport

Saya memerhatikan monitor dan flight saya akan mendarat di gate B, jadi saya tak perlu bergegas-gegas sangat sebab tak perlu nak naik tram sebab gat ni di terminal yang sama saya mendarat tadi je....Sementara menunggu flight tu.....saya lepak-lepak sambil mendapatkan makan tengah malam dengan air mineral, kopi dan pisang.....saya mengambil tempat duduk di satu sudut kafe tu dan menikmati hidangan malam tu........

Supper waktu transit di Dubai

Dubai Airport

Dubai Airport

Dubai Airport

Dubai Airport

Flight yang akan membawa saya ke KLIA tiba seperti yang dijadualkan dan saya pun beredar menuju ke kaunter pelepasan.....Penerbangan Emirates berlepas dari Dubai menuju ke KLIA yang mengambil masa lebih kurang 7 jam........Alhamdulillah.....saya tiba di KLIA...dan berakhirlan kembara 2017......

No comments: