English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

this widget by www.AllBlogTools.com

Sunday, June 21, 2009

Masjid Urumqi



Bila dah daftar-masuk di hostel Maitain saya keluar jalan-jalan untuk mengisi perut bagi makan malam di gerai yang banyak terdapat di lorong bangunan. Lepas makan teringin nak beli buah peach yang banyak dijual di tepi jalan dengan harga yang pastinya jauh lebih murah berbanding di Malaysia. Tengah beli buah tu, terdengar bunyi azan pada kira-kira jam 10.15 pm. Saya menuju ke arah bunyi azan tersebut dan akhirnya menemui sebuah masjid yang terletak di celah-celah bangunan yang sedang dalam pembinaan. Saya pun singgah untuk solat maghrib dijamak dengan solat Isyak.



Keesokan harinya saya sempat lagi solat Zohor dijamak dengan Asar di Masjid yang sama yang saya tidak pasti namanya.

No comments: