English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

this widget by www.AllBlogTools.com

Monday, June 22, 2009

Dari 'Kashgar' ke 'Karakul Lake'

Banjaran Pamir

[5.6.09] Oleh sebab hari ini saya perlu daftar-keluar maka saya memutuskan untuk mengambil pakej yang disediakan oleh travel agent yang terdapat di hotel Seman bagi meneruskan kembara laluan sutera menuju ke Tashkurgan. Oleh sebab terdapat du premis travel agent yang terdapat di lobi hotel tu saya jadi keliru, yang mana satu Alim punya sebab kd yang dia bagi semalam dah saya hilangkan. Lupa lak letak kat mana…. Saya pun masuk je premis yang sudah terbuka dan jumpa mamat Korea yang nak join sama sebab perjalanannya ke sana menggunakan teksi yang boleh memuatkan 4 orang dalam satu pakej dan tambangnya lebih murah berbanding bersendirian. Setelah penawaran harga dilakukan dan tiket dibelai, tiba-tiba si Alim datang dan rupanya saya salah masuk premis travel agent. Yang ini bukan yang Alim punya tapi Abdul Wahab punya.



Rasa serba salah gak dengan si Alim tapi sebab dah beli tiket dan dia pun memahami. Masih lagi mahu membantu, katanya kalau balik dari lawatan satu hari satu malam tu dia bersedia mnecarikan tempat penginapan lain. Alim juga memberitahu bahawa seorang kawannya yang secara sambilan pada sebelah malam bekerja dengannya boleh bercakap bahasa Melayu sebab pernah belajar di universiti di Malaysia. Tapi saya tak sempat jumpa….

Dengan Bob dari Korea

Jam 10.00 pagi saya bersama 3 pengembara lain termasuk mamat korea tadi menaiki teksi menuju ke destinasi berikutnya. Pemandangan alam yang dilalui memang amat menakjubkan menelurusi laluan di sepanjang 'Banjaran Pamir' dan cuca hari ini juga menyebelahi kami. Singgah sebentar di tepi jalan untuk mengambil gambar berlatarbelakangkan ‘Sand Mountain’ yang indah itu.

'Sand Mountain" yang turut membentuk jajaran Banjaran Pamir'

No comments: