English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

this widget by www.AllBlogTools.com

Sunday, January 9, 2011

SAMPAI BUDAPEST DAH...

Budapest, Hungary

Budapest 20.11.10 (Sabtu)

Setibanya di stesen bas Budapest, kami terus menuju ke kaunter tiket Eurolines. Namun, hari ni hari Sabtu dan kami dimaklumkan kaunter Eurolines dah ditutup lebih awal sebelum kami tiba tadi. Jadi kami tidak dapat membuat tempahan tempat duduk untuk bas Eurolines untuk ke destinasi seterusnya pada esok hari iaitu Venice, Italy. Kami memutuskan untuk melakukannya awal pagi esok apabila kaunter telah dibuka. Tanpa membuang masa, kami terus membeli tiket metro dan pengangkutan awam untuk tempoh 24 jam. Kemudian saya meneliti semula alamat hostel yang akan kami tujui dan bertanyakan di kaunter pertanyaan cara untuk pergi ke sana. Setelah maklum, kami menuju ke stesen tram berhampiran untuk naik tram menuju ke YHA Budapest yang terletak di Neplight, satu perhentian sahaja dari stesen bas utama.

Sewaktu tiba di stesen Bas Budapest

Dah tiba di Budapest Hostel (YHA)

Setibanya sahaja, kami terus mendaftar. Setelah masuk ke bilik saya pun membersihkan diri dan usai solat Asar, kami terus keluar meniki tam menuju ke pusat bandar untuk berjalan-jalan serta mengambil gambar Budapest di waktu malam. Landskap kota Budapaest ni tak jauh sangat berbezanya dengan Prague. Sungai menjadi ciri utama yang menjadi tanda pusat bandarnya terutamanya di lokasi ’old towan’ yang menjadi tumpuan pelancong. Cahaya lampu menerangi kota ini di waktu malam dan kelihantan amat menarik sekali.

Dalam Tram sewaktu bersiar-siar di waktu malam

Di dalam stesen Metro

Oleh sebab tidak berjumpa dengan restoran sesuai untuk kami menjamah hidangan maka sewaktu perjalanan pulang ke hostel tu, kami singgah di kedai runcit. Di sini kami membeli roti dan maggi mee untuk dibawa pulang ke hostel buat hidangan malam. Selesai menjamah hidangan malam tu kami terus masuk ke bilik untuk merehatkan diri dan tidur.....






























Di luar Budapest Hostel untuk bersiar-siar

Budapest Hostel (YHA)

2 comments:

BKPPSeni said...

wahhh... sakan berjalan nampak....!!!

Unknown said...

bro bleh kol sy x??nk tnye sap budapest...0173075921 urgent....