English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

this widget by www.AllBlogTools.com

Wednesday, January 12, 2011

BUDAPEST....DI SIANG HARI !!

21.11.10 (Ahad)

Stesen Bas Budapest, Hungary

Pagi ni jam 7.00 am kami turun ke ruang makan hostel untuk mendapatkan sarapan pagi dengan harga 2 Euro. Antara pakej hidangannya adalah bijirin, buah, jus dan kopi. Lepas makan, kami mengambil beg dari bilik dan mendaftar keluar. Kami meninggalkan beg kami di bilik simpanan yang disediakan di hostel tersebut dan kira-kira jam 8.00am kami menuju ke stesen tram untuk ke ke stesen bas utama dan membuat tempahan tempat duduk bagi perjalanan menuju ke Venice, Itali. Nasib kami baik kerana masih ada tempat duduk untuk kami bertiga dan bas akan bergerak pada jam 8.00 malam nanti.

Di kaunter tiket Eurolines sewaktu menempah tiket untuk ke Venice, Italy

Oleh sebab masih ada banyak masa lagi, dan cuaca pagi ni di Budapest sangat cerah dan ceria. Jadi, kami pun naik metro untuk menuju semula ke lokasi yang kami tujui malam tadi untuk mengambil gambar di waktu siang tempat-tempat yang kami lawati malam tadi. Kami juga sempat meninjau di ’central market’ di Budapest ni dan membeli cenderahati. Sambil tu kami singgah untuk makan tengahari di restoran makan segera dan menunya adalah piawai aitu ’fish & chip’. Oleh sebab masih ada waktu yang berbaki, kami naik tram dan melihat-lihat kota Budapest melalui perjalanan tram tu.

Kira-kira jam 5.00 petang, kami balik semula ke hostel untuk mendapatkan beg yang kami tinggalkan di situ. Oleh sebab waktu masih ada, kami berehat-rehat seketika di lobi hostel tersebut sehingga jam 6 petang. Kemudian kami terus bergerak ke stesen bas utama dan tiba di situ jam 7.00 malam. Kira-kira jam 8.00 malam, bas Eurolines pun tiba dan kami masuk ke dalam perut bas yang akan bergerak ke destinasi kami yang seterusnya iaitu Venice, Italy.

Makan tengahari di restoran makanan segera

Bersama Miji sementara menanti waktu di lobi hostel sebelum bertolak ke stesen bas..

Di kaunter Budapest Hostel (YHA)