English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

this widget by www.AllBlogTools.com

Thursday, January 24, 2008

Storm in a Box... On Site Rehearsal



23 Jan 08, on site rehearsal of the 'storm in a box' a mixed media performance, the first baby production by Ombak-Ombak, Penang. Setelah hampir tiga bulan proses rehearsal dijalankan.... akhirnya tarikh kelahiran produksi 'ombak-ombak' yang pertama bakal menjelang dan keramatnya akan terlaksana pada 24, 25 & 26 Jan 2008 nanti.



Di bawah pohon Angsana, berlatar belakangkan padang menghijau di tabiri oleh bangunan ala kolonial dan ala moden di satu sisi manakala di sisi sebelah lagi di latari oleh laut Selat Melaka menghidupkan setting yang sangat alami, sesuai dengan ide 'site specific performance' yang cuba ditampilkan.



Pendekatan alami yang diambil berusaha untuk memungkin suatu eksplorasi ruangan luar (out door) yang lebih bebas melalui interaksi pemain dan persekitarannya dengan lebih telus. Gabungan pasiran pantai dan rumput menghijau memberikan nafas yang segar sambil meneroka kesedaran hentakan kaki mengenai bumi yang dipijak dan diwarisi.



Dari kacamata 'performativity' karya ini memungkinkan penglibatan seluruh tenaga prosduksi serta pengamatnya dalam suatu 'aktiviti performance'.

1 comment:

Anonymous said...

Kip, all d best on ur finale! Tahniah pada ombak2 n all d crews too!