English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

this widget by www.AllBlogTools.com

Tuesday, January 1, 2008

NI PISANG APA NAMANYA NI...!!???


1 januari 2008 sempena cuti tahun baru ni baru terperasan ada pisang yang macam ni dan di tanam di sekitaran School of Arts, USM Penang. sebelum ni pokok ni kecik jadi saya tak perasan sangat. tapi bila dah berbuah baru terperasan warnanya macam cokelat pun ada, purpule pun ada dan maroon pun ada. ingatkan buah dah busuk atau layu dipohonnya tapi bila tengok balik jantungnya masih elok dan segar. bila datang dekat-dekat memang sah elok tapi masih mentah agaknya ni.....apa nama buah pisang ni agaknya ye...sejak lahir hinggalah hari ni baru hari ni pernah nampak pisang macam ni.....apa namanya ekk...ha.. sapa nak jawab tu....!!!????

3 comments:

mat gambier kashmiri said...

tu la pisang "going banana" haha

Bin Basra said...

mat gambier, u pernah jumpa ka pisang macam ni sebelum ni?

mat gambier kashmiri said...

tak pernah la, pisang jari boya ada la kat kampung...