English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

this widget by www.AllBlogTools.com

Saturday, March 26, 2011

BERPERGIAN LAGI... KEMBARA EROPAH 2011



27.3.11 (Ahad)
Saya memulakan langkah untuk kembara Eropah 2011 dengan bergerak menuju ke KLIA untuk mendapatkan penerbangan Qatar Airways yang akan berangkat ke Frankfurt dan transit di Doha, Qatar. Saya keluar dari rumah pada jam 8.00 pagi dan tiba di KLIA jam 9.00 pagi lalu terus mendaftar masuk. Jam 10.30 pagi kapalterbang berlepas ke Doha dan tiba di pada jam 12.30 pm waktu Qatar (bersamaan dengan jam 5.30 pm waktu Malaysia. Penerbangan mengambil masa selama 7 jam. Saya transit di Doha selama lebih kurang 3 jam 20 minit. Waktu transit ni saya sempat menunai kan solat jamak Zohor dan Asar di surau yang tersedia di sini.



Waktu transit tu saya sempat bersiar-siar dalam terminal menunggu sambil memerhati perubahan yang berlaku dalam terminal tu, sebelum memasuki pesawat semula pada jam 3.50 pm (waktu Qatar) bersamaan dengan 8.50 pm (waktu Malaysia) dan 2.50 pm (waktu Frankfurt) bagi meneruskan penerbangan ke Frankfurt, Jerman. kira-kira jam 8.50 pm waktu Frankfurt, penerbangan yang saya naiki tiba di Lapangan terbang Frankfurt, Jerman



Kembara kali ini dilaksanakn sempena menghadiri seminar di Goehte-University of Frankfurt, Germany yang berlangsung pada 30 dan 31 Mac 2011. Kali ni saya akan cuba menjelajah ke beberapa negara Eropah yang belum sempat saya jelajahi dalam kembara 2010 yang lalu.

Terminal Lapanganterbang Doha, Qatar

No comments: